Chanangel Leading Edge - Chanangel pennut

 
Tänään oli hyvin jännittävä päivä! Lähdin aamulla kotoani kohti Hki-Vantaan lentokenttää ja koneeni lähti Suomesta 8.30 aikoihin kohti Manchesteriä. En ollut koskaan aiemmin käynyt Englannissa, joten se oli eka kerta, kun lensin täysin yksin ja Englantiin.
 
Lentokenttä oli vähän eri mittakaavassa kuin Hki-Vantaa ja sen alta lähtivät junat ympäröiville alueille. Jouduin vähän haahuilemaan ostaessani junalippua ja etsiessäni sitä oikeaa junaa, jolla lähteä lentokentältä kohti Northallertonia. Lippuautomaatti ei ensinnäkään meinannut hyväksyä lainkaan tiettyjä seteleitäni ja olin laskenut budjetin sentilleen, joten paljon ylimääräisiä kokeilukappaleita ei ollut. No sain sitten lopulta sen lipun ostettua ja koska lento oli ollut vartin aikaisemmin maassa kuin piti ehdin ostamaan lipun aiempaan junaan, kuin olin laskenut! Löysin junan ja istuin alas, juna lähti n.3 minuuttia alas istumiseni jälkeen, joten perfect timing! Kävi ilmi, että istuin jossain pyöränmatkustuspaikalla joten jouduin seisomaan jonkin aikaa, kun junaan tuli pyörillä matkustajia.
Vähän jännitti tuo matka ja sitten juna oli vielä myöhässä, koska radassa oli jotain vikaa..., en kuullut kunnolla sitä kuulutusta. Englannille tyypillisellä tavalla Englannissa satoi vettä ja maisemat olivat aivan samanlaiset kuin tv-sarja Emmerdalessa. Lisäksi kävimme esim. Piccadillyn juna-asemalla ja ohitimme Yorkin, jännää!! Olen kuullut niistä vain kirjoista ja elokuvista ja nyt olen käynyt siellä myös!
Olin hieman ennen 12:sta Northalletonin asemalla ja olin tosi onnellinen, että olin ehtinyt aiempaan junaan! Muuten olisin varmaan myöhästynyt aikatauluistani, jotka olivat muutenkin tosi tiukat! Jasnan kasvattaja oli vielä myöhässä ja siksi aikataulu meni vieläkin aiottua tiukemmaksi. Joka tapauksessa, olin n. 25min:a odottamassa asemalla ja sitten Jasnan kasvattaja tuli isänsä kanssa hakemaan minua. Todella outoa olla väärän puoleisessa liikenteessä!! Ihan kylmä hiki tuli :D Onneksi en ollut itse ratissa!
Olimme aika nopeasti sitten perillä ja loppujen lopuksi olin vain puolisen tuntia perillä, koska muuten olisin myöhästynyt junasta ja sitä kautta sitten ollut alle kaksi tuntia ennen lentoni lähtöä lentokentällä. Kirjoitin kaikki paperit, maksoin koiran ja sain pennun itselleni! :) Olin sateisessa säässä odottamassa junaa Jasnan kasvattajan Angelan kanssa ja Angela lähti kohti kotia, kun minä pääsin junaan. Pääsin tällä suunnalla istumaan, kun mennessä en päässyt, Jasna matkusti tosi kauniisti laukussansa junanpenkillä. Ihmiset tykkäävät katsella ja kommentoida pentua :)

Olimme hyvissä ajoin lentokentällä ja jouduin kävelemään kentällä kohdasta, jossa oli kyltti No Dogs..., ihan pokkana ja vihellen vaan..., Kävin maksamassa Jasnan koneeseen, kävin turvatarkastuksessa ja Jasna turvatarkastettiin :D Se oli reipas! Jouduimme odottelemaan sen tunnin verran lentokentällä ja sitten vielä lento oli vielä kaiken lisäksi myöhässä..., mulla ei nyt selvästi ollut mitään onnea mukana näissä aikatauluissa tai sitten nimenomaan oli, kun en myöhästymisistä huolimatta missannut mitään kulkuvälinettäni.

Lentokoneessa istuimme aivan perällä ja Jasna matkusti sekä lattialla kassissaan, että penkillä kassissa sekä välillä sylissä. Finnairin lentoemännät ovat tosi mukavia, tai ainakin nämä olivat :) Jasna sai paljon huomiota sekä matkustajilta että lentoemoilta. Lensimme ongelmitta Suomeen, pääsimme lentoasemalta autolle lentokenttä parkkiin ja kotiin. Autossa Jasnaa alkoi kismittää pitkät matka-ajat, mutta hyvin pärjäsi. Ensi askeleet Suomessa se otti Helsinki-Vantaalla :) Menimme nukkumaan sen jälkeen, kun Jasna oli syönyt. Laitoin sen kassin maahan sille turvaksi ja yritin nukuttaa sen maahan, se ei ollut kovin rauhallinen, mutta nukkui kuitenkin melko nätisti. Welcome to Finland baby!

Kommentit